Foto-etsen 1
Een foto-positief en een lichtgevoelige plaat vormen de basis van een foto-ets. Deze vorm van fotografie is tijdrovend en kostbaar en een aquatint box is onmisbaar. Nu is goedkope serie productie gedrukt op cylinders bedriegelijk. Niets evenaart het vroegere handwerk. (photogravure)
uit 1981 tot 1988
(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Femme-Bouquet
1988Art-Deco beeld en een fotografisch negatief van een bloemstuk in olieverf. (De moeilijke foto-ets techniek ofwel héliogravure.)

Fenix
1988Uit de as herrezen.

Geketend
1982Beklemming, want aan de berg geketend. Hoewel binnen licht schijnt. Foto.ets op 3 platen.

Le printemps
1983Foto-ets van de Lente, dansend op blote voeten.

Sperziebonen
1982Foto-ets met aquatint waarbij twee bonen een kruis vormen. (kalligrafie)

Kalligrafie 1
1982Macro-foto van Italiaanse bonen, ets inkt van Heavy French Black poeder+copperplate olie.

Naald-en-draad dans
1982Conceptuele kunst.

Kalligrafie 2
1981Sperziebonen 'schreven' met aquatint op 2 platen. Handgemaakt papier van Fabriano, Umbria, Arches of Rives.

Keep In Line
1981'Blijf in de rij'. Met twee lichtgevoelige platen.

Vlieg in de val
1981Een 'vliegen val' van naalden en draden. Op de afdruk op de tweede plaat van de 1ste plaat werden echte draden en naalden geplaatst en 'sprayed'. De ontstane schaduw kreeg aquatint.

Vlieg 2
1981Detail van de vorige afbeelding, sterk vergroot.

Brandnetel
1981Foto-ets met 2 platen van een brandnetel plant omringd door naalden en draden.

Bonjour
1981'Bonjour' is een diepdruk-ets zonder ets-inkt. Het lapje werd geweven op een miniatuur weefgetouw.

Klavertje vier
1981Ets van een klaverblad met softground. Twee platen voegden meer lijnen toe. Op de 4de plaat een ets van een stopnaald> Klavertje 4 for luck...

Lapje
1981Na met zeep en een nagelborsteltje op een lichtgevoelige plaat te tekenen, waarna een verdund zuurbad volgde, leek de afdruk op weefsel.

Lapje 2
1981Voor deze foto-ets werd een zelf geweven lapje gebruikt.